söndag 13 mars 2011

Alex Kennel - dag 1

Hejhej!
Idag börja jag klockan halv nio. När jag kom dit hälsade min handledare på mig med ett stort leende. Vi började med att sätta oss ner och pratade om vad jag hade för mål om vad jag skulle få göra osv. Klockan nio gick vi ut till hundarna. Det blev ett himla liv när dem såg mig. Men dem var otroligt söta!
Min första uppgift på dagen var att gå ut och plocka bajs. Det gick snabbt och jag gick in till hundarna igen. När jag kom in hälsade jag på alla. Men jag fastnade för dem söta valparna. Dem var 4 månader gamla.
Efter en stund visade min handledare mig hur man skulle borsta deras päls på bästa sätt. Det var faktiskt svårare än det såg ut. Samtidigt som jag borstade den första hunden började Lotta, min handledare att tvätta en annan. När vi var färdiga var det dags att gå en runda med hundarna, 18 stycken! Vilket är väldigt många.
Men dem var väldigt snälla och lydiga så man kunna gå med dem utan koppel. Det hade varit lite svårt att gå med dem alla i koppel.
När vi kom tillbaka efter en lång runda började Lotta med maten medan jag satt och klappa ett par valpar som bara var 3 veckor gamla.
När vi hade ätit packade vi in burar i bilen. Vi skulle åka till Landskrona med 4 hundar som skulle ögonlysas och där skulle kollas knä också. Allting var jätte bra på dem alla. I med att dem flesta av hundarna är utställnings hundar måste dem vara fria från ögonskador och knä skador. För er som inte riktigt vet vad hundutställningar är så kommer det en liten förklaring. Det är som en skönhetstävling fast för hundar.
När vi kom tillbaka från veterinären var klockan lite över 6. Efter det åkte jag hem efter en lång dag.

emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar