måndag 14 mars 2011

Alex Kennel - dag 6

Hejhej!
Detta blev ingen lång dag för mig inte. Jag började klockan halv nio och gick direkt ut till hundarna. Lotta hade fått in 4 nya hundar till hundpensionatet. Det var 4 cockospaniel. Dem var ur gulliga. Vi tog dem alla i koppel och gick en lång runda. Äntligen en dag där det inte var så kallt.
När vi kom tillbaka gjorde vi dem vanliga "uppgifterna" plocka bajs, kamma och tvätta dem. Och även gå en runda med dem. När vi kom tillbaka var klockan 12. Det var då mamma skulle komma och hämta mig. Jag fick sluta så här tidigt för att Lotta skulle passa hennes barnbarn, för hennes barn skulle på rätte gång om gryningspyromanen. Han hade satt fyr på deras vind.
Men vem tackar nej till att sluta tidigt? Inte jag iallafall.

emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar