fredag 25 mars 2011

Alex Kennel - dag 9

Hejhej!
Dagen började med att Malin ringde till mig. Hon undrade var hon skulle köra. Så vi mötte henne. När vi kom fram till Lotta gick vi ut till hundarna så Malin fick se lite vad jag gjorde och hur där såg ut inne. Sen åkte Malin hem, men det var väldigt trevligt att hon hälsade på. Efter det gick jag ut och plocka lite bajs efter det var det dags med städning av burarna. Sen tog jag och samlade ihop alla matskålar och diskade dem.
Klockan 10 gick vi ut en lång runda på fältet. Det var riktigt härligt.
När vi kom tillbaka började Lotta med lunchen medans jag tvättade, kammade och klappade alla hundar.
Se blev det lunch. Efter det gick jag till valparna. Dem växer faktiskt ganska snabbt. Sen första dagen var dem jätte små och sov hela tiden. Nu sprang dem runt som galningar på golvet och ramlade runder. Det såg väldigt gulligt ut. Men att det kan hända så mycket på bara två veckor är helt otroligt. Efter lite lek med valparna gick vi ut till resten av hundarna och släppte ut dem i gårdarna medans vi tvättade galler. Sen tvättade och kammade jag två stycken hundar och sen gick jag ut i gårdarna och busade med hundarna. Dem blev som galna, hahah.
Sen kom pappa för att hämta mig och då fick Lotta en liten present som tack för att jag fick vara hos henne.
Jag fick vara ledig imorgon, fredag för att det inte fanns så mycket att göra. Det kändes inte lönt att åka ut för att vara där en en timme. Lotta skulle ta i tu med pappersarbete.
Men jag måste säga att det har varit väldigt intressant och jag hoppas på att åka dit och hälsa på igen.
Nu ska jag skriva personligt brev, meritförteckning och reportaget färdigt.

emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar